LO söker enhetschef till enheten för internationella frågor

Organisationsfrågor Vi söker en enhetschef som har förmågan att leda och entusiasmera medarbetare för att tillsammans nå uppsatta mål.

Enheten för internationella frågor är policyskapande inom områdena internationell facklig politik och utrikespolitiska frågor, demokrati och grundläggande mänskliga fri- och rättigheter, bistånds- och utvecklingspolitik, övergripande europapolitiska frågor, handels- och investeringsfrågor, samt företag och mänskliga rättigheter.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Du leder det dagliga och långsiktigt strategiska arbetet för enheten
  • Du är arbetsgivarens företrädare för medarbetarna på enheten
  • Du ansvarar för utvecklingssamtal och kompetensutveckling samt har arbetsmiljöansvar för medarbetarna på enheten
  • Du genomför kontinuerliga uppföljningar av verksamhetsplan och budget.

Kvalifikationer och krav

Du har erfarenhet av att vara chef samt god erfarenhet av att initiera, leda och utveckla aktiviteter. Arbete inom fackföreningsrörelsen eller socialdemokratin är meriterande.

Personliga egenskaper

Ditt ledarskap är prestigelöst, lyhört och samarbetsinriktat. Du är strukturerad och metodisk med mycket god förmåga att kommunicera, förankra och skapa engagemang kring gemensamma mål och visioner. Du har mycket god förmåga att organisera, samordna och verkställa beslut. Vi förutsätter att du delar arbetarrörelsens värderingar.

Intervjuer sker löpande.

För frågor om tjänsten svarar Annika Nilsson, kanslichef, annika.nilsson@lo.se, tel 08-796 25 00.

Välkommen med din ansökan senast den 16 april 2021 till ansokan@lo.se

Personuppgifter

LO samlar in och behandlar personuppgifter i samband med rekrytering. Personuppgifterna raderas två år efter att tjänsten är tillsatt. Mer information hittar du här.