Facket Direkt

Vidareutbildning för studieorganisatör

Beskrivning

Utbildningen som är 24 timmar bygger vidare på grundutbildningen och ska bidra till att vi fortlöpande utvecklar studieverksamheten. Den ger deltagaren möjlighet att erövra kunskaper så att hen med framgång kan driva och utveckla studieverksamhet i såväl den egna organisationen som tvärfackligt

Arbetsgivaren står för lön under hela utbildningen för förtroendevald som är studieorganisatör på arbetsplatsen (FML § 7). Studieorganisatör för avdelning/region söker ledigt för fackliga studier och ersätts med utbildningsarvode eller förlorad arbetsförtjänst av sitt förbund.

Viktigt att du meddelar ditt fack om du anmält dig till kursen via denna sida, de får tyvärr ingen signal att du anmält dig!

Målgrupp
Studieorganisatörer som gått grundutbildningen för studieorganisatörFörtroendevalda

Förkunskapskrav
Deltagaren måste ha gått grundutbildningen för studieorganisatör.

Adress
Gräsdalsgatan 15
Karlstad

Kursanordnare
ABF ABF Värmland

Kostnad
Ingen kursavgift

Övrig information
Viktigt att du meddelar ditt fack att du anmält dig till utbildningen, viktigt är också att du ansöker om ledigt hos din arbetsgivare i tid!
Just nu är det extra viktigt att din mejladress är korrekt då all kommunikation kommer ske via mejl och utbildning kommer att ske via Teams om vi måste ställa om från fysisk utbildning till digital utbildning. Viktigt!! Meddela ditt fackförbund att du anmält dig till kursen, viktigt är också att du söker ledigt hos din arbetsgivare i tid!

Ansök senast 2024-09-30

Intresseanmälan