LO söker ombudsman

Organisationsfrågor Vi söker dig som vill vara med att utveckla och samordna LOs och medlemsförbundens arbete huvudsakligen med organisationsfrågor.

Enheten för organisationsfrågor ansvarar för 020-verksamheten och organiseringsfrågor. Enheten samordnar den tvärfackliga utbildningen, skolorganisation och ungverksamhet. Verksamheterna genomförs centralt, regionalt och lokalt.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter

• Du utvecklar arbetet med stärkt organisering samt stärkt organisation.
  • Organiserar och utvecklar tvärfackligt arbete tillsammans med LOs medlemsförbund.
  • Du medverkar och leder konferenser samt arbetsgrupper.
  • Samordnar LOs arbete med organisering och värvning.

Du har erfarenhet som ombudsman. Du har mycket goda kunskaper om arbetarrörelsen och i första hand fackföreningsrörelsen, dess organisation, arbetssätt och beslutsordning. Du delar givetvis arbetarrörelsens värderingar och har bred facklig och politisk skolning. Erfarenhet från fackligt arbete på regional och central nivå är meriterande, liksom erfarenhet av fackligt-politiskt arbete.

Som person är du kreativ, utåtriktad, har god samarbetsförmåga och tycker om att arbeta i grupp. Du har goda ledaregenskaper och är tydlig i din kommunikation. Du är strukturerad och har lätt för att prioritera åt både dig själv och åt andra.

Tjänsten är en tillsvidareanställning med tillträde snarast.

För frågor om tjänsten svarar enhetschef Helene Lindahl, tel 08-796 25 40, helene.lindahl@lo.se. Facklig kontaktperson för Ombudsmannaklubben är Kent Ackholt, kent.ackholt@lo.se, tel 08-796 25 31.

Välkommen med din ansökan senast den 4 februari 2022 till ansokan@lo.se

Personuppgifter

LO samlar in och behandlar personuppgifter i samband med rekrytering. Personuppgifterna raderas två år efter att tjänsten är tillsatt. Mer information hittar du här.