LO söker IT-chef

Organisationsfrågor LO söker en verksamhetsinriktad IT-chef med ansvar att leda, utveckla och förvalta LOs huvudsakliga IT-plattform baserat på Microsoft Office365.

Kunskapsdelning, samverkan och mobilitet

Du har det övergripande ansvaret att leda arbetet framåt för att möjliggöra och stimulera kunskapsdelning, samverkan och mobilitet i LOs organisation. I samarbete med LOs IT-strateg och Systemförvaltare kommer du initiera större interna IT-projekt och förändringar tillsammans med LOs upphandlade leverantörer.

IT-enheten består i dag av tre medarbetare inom funktionerna IT-strategi, digital utveckling, applikations- och systemförvaltning, IT-infrastruktur samt e-arkivering.

IT-enheten arbetar löpande med att möta LOs behov och krav avseende IT-stöd, leverera gentemot dessa behov samt förvalta, underhålla och upprätthålla system och tjänster så att LO kan genomföra sin verksamhet på bästa möjliga sätt.

IT-chefen har en nyckelroll att driva verksamheten kostnadseffektivt och ansvarar direkt för LOs informationssäkerhetsprocesser som informationsklassning och tillämpning av informationssäkerhet inom verksamhetskritiska system.

Din kompetens

• Du har bred teknisk kompetens inom IT och främst inom Microsoft Office365.
  • Relevant akademisk utbildning inom området.
  • Bred kunskap om affärssystem, GDPR och systemförvaltning.
  • Djup kunskap om informationssäkerhetsprocesser.

Ditt ledarskap är prestigelöst, lyhört och samarbetsinriktat. Du är strukturerad och metodisk med god förmåga att kommunicera, förankra och skapa engagemang kring gemensamma mål och visioner.

Vi förutsätter att du delar arbetarrörelsens värderingar.

Frågor

För frågor om tjänsten svarar Annika Nilsson, annika.nilsson@lo.se, 08-796 25 00.

Välkommen med din ansökan till jennie.bjorsson@lo.se senast den 6 mars 2020.

Personuppgifter

LO samlar in och behandlar personuppgifter i samband med rekrytering. Personuppgifterna raderas två år efter att tjänsten är tillsatt. Mer information hittar du här.

LO.se

LO PRESENTERAR